miercuri, 8 octombrie 2014

Vargabeles (budincuta lui Mihai)

Reteta aceasta o stiu de la gazda mea din Bucuresti, o doamna originara din inima Ardealului, tare de treaba :)
Nu mi-a spus niciodata cum se numeste, probabil nici dumneaei nu-si mai amintea, plecata fiind de copila de acasa. Noi ii spuneam budinca.

Au trecut anii, drumul vietii m-a purtat mai departe si, cand am plecat de la doamna Radu, nu i-am cerut si reteta. Numarul de telefon l-am ratacit, asa ca am inceput sa caut pe net dupa reteta. Nu reuseam deloc sa o gasesc si tare ciuda imi era, pentru ca stiam ingredientele, dar nu mai imi aminteam cantitatile.
Am aflat absolut intamplator, de la prietenele mele ardelence de pe un forum, dar am constatat ca exista totusi o diferenta: reteta originala este cu smantana, iar doamna Radu punea doar lapte dulce.
Nu am incercat niciodata varianta cu smantana, pentru ca imi place foarte mult asa cum am invatat-o  si cum o fac de ani buni.

Este favorita fiului meu Mihai, de aceea am si (re)botezat-o budincuta lui Mihai :)

Ingrediente:
  • 1 pachet de paste fainoase - 400 g (eu folosesc scoici, pentru ca golurile lor se umplu de crema si sunt delicioase)
  • 400 g telemea
  • 4 oua
  • 700 ml lapte dulce
  • 150 g zahar
  • vanilie
  • unt pentru uns tava
Mod de preparare:
Punem la fiert cca 3 l apa. Cand incepe sa clocoteasca, punem pastele, amestecam bine, lasam sa mai clocoteasca de cateva ori, apoi oprim focul si punem capacul. Le lasam 15 minute, dupa care le punem intr-o sita, le trecem printr-un jet de apa rece si le lasam la scurs.
Punem ouale si zaharul intr-un vas incapator, le batem bine, apoi punem laptele, vanilia si telemeaua rasa ori zdrobita bine cu furculita. Omogenizam, apoi punem pastele scurse si amestecam bine .

Ungem cu unt un vas yena de 27/40 cm (sau o tava cu dimensiuni similare), rasturnam compozitia, nivelam cu lingura si dam la cuptorul incins in prealabil pana se rumeneste usor deasupra (cca 30-40 minute).
Pofta buna!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu